iRobot Roomba Combo j5 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de iRobot Roomba Combo j5 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Ferron4 21-08-2024

Mooi apparaat

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Ik ben zeer tevreden over het apparaat. Het werkt goed en door de app erg gebruiksvriendelijk. Zelf zou ik de keuze maken om de versie met automatisch legende opvangbak aan te schaffen.

Pluspunten

• Gebruiksgemak
  • App
  • Stofzuigen én dweilen

Minpunten

• Geen automatisch legende opvangbak

Pampered6 19-08-2024

Matige robotstofzuiger

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Na enkele weken de iRobot Roomba Combo j5 te hebben getest, deel ik graag mijn eerlijke ervaring. De robotstofzuiger is redelijk compact, waardoor hij op veel moeilijk bereikbare plekken goed kan schoonmaken. Het stofzuigresultaat is indrukwekkend en via de app krijg je een duidelijk overzicht van de verrichte taken van de stofzuiger.
Maar hier eindigen voor mij de positieve punten. De robot maakt namelijk veel geluid tijdens het stofzuigen, aanzienlijk meer dan andere (robot)stofzuigers die ik ken. Het is dan ook niet prettig om in dezelfde ruimte te zijn als hij aan het werk is.
Daarnaast valt de navigatie behoorlijk tegen. Deze stofzuiger gebruikt een camera voor navigatie in plaats van Lidar, zoals bij andere modellen. Ik had verwacht dat dit betere resultaten zou opleveren, maar dat bleek niet het geval. De robot botste vaak hard tegen obstakels aan zonder te stoppen, en zelfs muren zorgden er niet voor dat hij afremde; de bumper was de enige reden dat hij van richting veranderde.
Gezien de prijs zou ik deze robotstofzuiger zeker niet aanbevelen aan anderen.

Pluspunten

• App
  • Schoonmaakresultaat

Minpunten

• Geluid
  • Navigatie

MBirx 19-08-2024

Fijne schoonmaakhulp

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Ik heb de robotstofzuiger mogen testen. De installatie was erg duidelijk en makkelijk. In de app kun je alles instellen naar eigen wens zoals niet dweilenzone en vermijdzones. Als de robotstofzuiger een obstakel detecteerde maakt deze een foto en laat deze in de app zien. Dan kun je aangeven of het een tijdelijk of een vast obstakel is. Het is een erg compact formaat en ziet er strak en netjes uit. Het dweilen gaat erg goed. Op het moment dat ik ruimtes los selecteer in de app dan maakt hij netjes de gehele gevraagde ruimte schoon en slaat hij niks over. Verder vond ik dat het apparaat best wel wat geluid produceert tijdens het stofzuigen, mijn verwachting was dat dit minder zou zijn.

Pluspunten

• Dweilt goed
  • Makkelijke bediening
  • Maakt grondig schoon

Minpunten

• Luidruchtig

Désiree 18-08-2024

stofzuigt goed, maar dweil is waardeloos

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Ik kreeg onlangs de kans om een robotstofzuiger te testen, en ik heb gemengde gevoelens over het apparaat. Aan de positieve kant doet de stofzuiger uitstekend werk bij het opruimen van huisdierharen, wat voor mij echt een uitkomst is. Een andere handige functie is dat de robot vieze plekken in je huis opmerkt, zodat je deze specifieke gebieden extra kunt laten reinigen wanneer dat nodig is.

Helaas zijn er ook een aantal nadelen die ik ben tegengekomen. De dweilfunctie laat te wensen over; het komt neer op het rondtrekken van een natte doek zonder dat de vloer echt schoon wordt. Daarnaast maakt de robotstofzuiger behoorlijk wat lawaai, wat het minder geschikt maakt voor gebruik in de avond of wanneer je rust zoekt. Wat bovendien teleurstellend is, is dat de bijbehorende app vaak vastloopt, waardoor het soms lastig is om de robot op een handige manier te bedienen of het schoonmaakschema aan te passen.

Pluspunten

• Huisdier haren

Minpunten

• Het legen van de opslagbak
  • App loopt vaak vast

Anne-Marie 16-08-2024

Stofzuigermaatje

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Deze robot stofzuiger heb ik enkele weken mogen testen. Het uit de doos halen tot hij aan het werk ging, was erg gemakkelijk. Hij kan op veel plekken komen door het compacte design. Verder is de app overzichtelijk. Over het algemeen maakt de robotstofzuiger goed schoon. Het is fijn voor erbij naast een andere soort stofzuiger, omdat hij niet bij alle hoekjes en plekjes kom. De obstakeldetectie is een handige functie, waardoor de robot rekening houdt met obstakels.

Pluspunten

• Gemakkelijk
  • Snel geïnstalleerd

Minpunten

• Geluid

IlonaG 16-08-2024

Goede huishoudelijke hulp

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Dit product morgen testen. Na ontvangst ben ik er gelijk mee aan de slag gegaan en wat opvalt is dat het een vrij compact apparaat is. De installatie heb ik zonder problemen doorlopen, zowel robotstofzuiger als app makkelijk in gebruik. De app geeft alles netjes aan, ook als de opvangbak etc. vol is. De schoonmaakprestaties zijn erg goed, zowel stofzuigen als dweilen uitstekend resultaat. De obstakeldetectie werkt erg goed, ik krijg in de app een foto van hetgeen waar de stofzuiger tegenaan loopt en dit is dan gelijk te verhelpen. Wat ik jammer vind is dat er soms ruimtes vergeten worden die ik in de app wel geselecteerd heb, als ik de ruimte nogmaals selecteer in de app dan gaat hij er alsnog heen om schoon te maken maar voor mij is het een minpuntje. Het schoonmaken van de robotstofzuiger is erg simpel, op de opvangbak na hoef je eigenlijk niks schoon te maken tot de app aangeeft dat er iets schoongemaakt moet worden. Ook als de slijtagedelen zoals de borsteltjes vervangen moeten worden krijg je een melding in de app. Al met al een stofzuiger die bediening van de app erg makkelijk werkt, enigste nadelige puntje wat ik vind is dat er soms ruimtes worden overgeslagen.

Pluspunten

• Makkelijk in gebruik
  • App is makkelijk
  • Maakt ruimtes 1 voor 1 goed schoon

Minpunten

• Kan niet de hele onderverdieping in een keer doen
  • Heeft licht nodig dus werkt niet in de nacht.
  • Maakt best wat geluid bij het stofzuigen

k***************@i********* 16-08-2024
Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Ik heb dit product mogen testen. De iRobot Roomba Combo J5 heeft een aantal positieve punten, maar ook wat minpunten. De installatie verliep soepel en hij maakte zelf een kaart van mijn huis. Het design is eenvoudig maar robuust, en dat voelt en oogt prettig aan. Helaas had de robot tijdens het schoonmaken meerdere keren foutmeldingen dat de bumper vast zat, terwijl dit niet het geval was. Wat ik wel goed vind, is dat hij vieze plekken extra goed schoonmaakt door er meerdere keren overheen te gaan. Maar voor de dweil functie hoef je deze robot not te kopen, dit is een los opzetstuk en het streept.

shelley2801 14-08-2024

Dit product doet wat hij moet doen.

Geschreven voor: iRobot Roomba Combo j5

Ik heb dit product een aantal weken mogen testen en ben erg tevreden. De installatie ging hartstikke makkelijk en de app van Roomba is heel erg makkelijk in de omgang. Ik vond het ook erg prettig dat ik achteraf steeds een rapport kreeg van de stofzuigronde om op deze manier de Roomba nog beter te kunnen laten functioneren. Ik ben zelf in het bezit van drie langharige huisdieren en door de Roomba hoef ik niet meer dagelijks te stofzuigen, hij neemt zelfs mijn vloerkleed mee in zijn ronde. De enigste functie waar ik iets minder tevreden over ben is de dweilfunctie. De reden hiertoe is dat de Roomba na het dweilen strepen achterlaat op mijn PVC vloer.

Pluspunten

• makkelijk in de omgang
  • een fijne app
  • Goede stofzuigresultaten

Minpunten

• maakt veel geluid
  • de dweilfunctie laat strepen achter